במאמר זה ננסה לתת כמה טיפים נוספים לבחירת הפתרון המתאים לעסק בתחום הטלפוניה. במעבר לעולם מרכזיות IP לא אפשרי לקרוא מאמר בלבד, מכיוון שלכל עסק/צרכן יש צרכים ייחודיים משלו, ולכן מומחה בתחום, יכול לעזור כדי לא להשקיע כסף סתם על פרויקטים לא כדאיים.
כיום, מתבססים שירותי IP-Centrex על פרוטוקול האיתותים SIP, שהוא התקן המנצח בתחום עולם ה- VoIP.
תקן זה יהיה זה שיחליף את הפרוטוקול הישן , SS7, שנמצא מאחורי כל חיבור PRI ומאחורי כל טלפון ישן (PSTN). העיקרון הבסיסי של שירות-IP הן בטלפוניה והן בדאטה Data של עולם ה- IT , הם עוברים על אותו תווך תקשורת. הרשת הארגונית מתחברת לרשת הציבורית, בין אם היא רשת עולמית פתוחה (כמו ברשתות האינטרנט), ובין אם היא ברשת IP סגורה, כמו ברשתות ספקיות התקשורת.
מערכת האיתותים SIP מקשרת את כל סוגי מוצרי הקצה. טלפונים ישנים (דרך מתאם), מחשבים, שרתים, טלפוני IP, טלפונים סלולריים, מרכזיות , תוכנות למסרים מידיים, הכול תחת מערכת חיבור ושליטה אחת. זה היתרון הגדול של עולם הטלפוניה החדש. עולם שמשלב את עולם ה- IT בעולם התקשורת, לא רק ברמת תשתית רשת התקשורת, אלא גם ברמת היישומים עצמם.
מודל הפעולה החדש הוא ASP (Application Service Provider)
מעביר אותנו לעולם חדש של אפשרויות. אנו עוברים מהטלפוניה המסורתית, לאפשרויות רבות של שירותים ויישומים, שלא היו בעבר מקושרים לעולם הטלפוניה. ניידות עובדים, שירות לקוחות ממוחשב, וניהול סניפים, הופכים למשימה קלה ופשוטה, אין יותר מגבלות על שירותי הטלפוניה.
אין יותר גבולות ליישומים שניתן לפתח ולהרחיב בשירות החדש. השליטה בהוצאות התקשורת הופכת למשימה וקלה בהרבה.