מספר האפשרויות גדול ומבלבל, ובחירה לא מוצלחת עלולה לגרום לך הוצאות מיותרות. כך תבחר את מרכזיית טלפונים שהכי מתאימה לך: מדריך לעסקים קטנים ובינוניים
בחירת מרכזיית טלפונים לעסק שלכם היא החלטה חשובה. תכנון נכון ובחירת המערכת שהכי מתאימה יאפשרו תקשורת טובה וחסכונית בתוך הארגון ומחוצה לו. תכנון לקוי יבזבז כסף וזמן, ושניהם יקרים לעסק שלך. לארגון גדול העניין פחות מהותי, כיוון שלרוב הוא יכול לעמוד בהפסד כספי של עשרות אלפי שקלים על בחירה לא מוצלחת של מערכת והחלפתה. עסק קטן או בינוני זה יכול להרוג. אז מה צריך לדעת ואיזה שאלות חשוב לשאול על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה? קבלו מדריך מקוצר.
מי בכלל משווק מרכזיית טלפונים?
עד לפני 30 שנה, המערכת הכי חדשנית היתה מבוססת חוגה וקיבולת של כ-20 משתמשים. באמצע שנות ה-80 של המאה שעברה, שוק מרכזיות הטלפונים בישראל התהפך על פיו כאשר חברת יורוקום התחילה להפיץ באופן אגרסיבי מערכות של פנסוניק באמצעות משווקים. בשנים שחלפו הפכה המערכת של פנסוניק לנמכרת ביותר בישראל. באותו הזמן הצטרפו שחקנים נוספים לזירה, בהן ענקיות תקשורת כמו בזק, תדיראן וטלרד שנתנו שירותי טלפוניה לעסקים קטנים ובינוניים.
אז כעסק קטן או בינוני, כדאי לי לעבוד עם חברה קטנה או עם ענק תקשורת?
עסקים קטנים ובינוניים עובדים הכי טוב עם עסקים כמותם – קטנים, זריזים וגמישים. בחברות הגדולות יותר מתחלפים בעלי תפקידים בתדירות גבוהה כטבעם של ארגונים גדולים. בחברות קטנות זה לא קורה, מה שמאפשר להן לתת שירות אישי לאורך זמן. מנגד, כשעובדים עם חברה קטנה חשוב לוודא את הניסיון שצברה, המוניטין שלה, מאגר הלקוחות והאם וכמה פרויקטים מוצלחים יש מאחוריה. בדקו זאת היטב לפני שאתם בוחרים ואל תתביישו לבקש המלצות מלקוחות עבר או קיימים.
האם אני צריך מרכזיית טלפונים פיזית או שירותי ענן?
גם מרכזיות טלפונים פיזיות וגם שירותי הענן פועלים כיום באותו פרוטוקול: IP הוא פרוטוקול התקשורת של האינטרנט, יעיל ומהיר ומאפשר חיבור של אלפי מכשירים בארגון למרכזיה. הוא מאפשר חלוקה אוטומטית של שיחות בין המשתמשים, לחבר בין הטלפון למחשב, לבצע שיחות דרך המחשב (בדומה לסקייפ ושירותים דומה – אבל בתוך הארגון), ולהתאים בין מידע לקוחות במחשב לשיחה שמתבצעת כרגע.
יתרון מרכזי של מרכזיית טלפונים בענן (בטכנולוגיית IP) הוא במקרה של תקלה: מרכזיית טלפונים פיזית דורשת טכנאי פיזי. לעומתה, מרכזיית טלפונים בענן משמעה שרוב החומרה נמצאת באתר חברת התקשורת והתקלה יכולה להיפתר ישירות בחברת התקשורת – דבר המקצר ומשפר מאוד את השירות ללקוח.
מהם הבדלי העלויות בין מרכזיית טלפונים פיזית ומרכזיה בענן?
מרכזיית טלפונים בענן מציעה מגוון גדול יותר של שירותים, בעלות נמוכה יותר, בעיקר כיוון שאין כמעט צורך בהתקנת ציוד באתר הלקוח. שירותי ענן (בטכנולוגיית IP) מאפשרים לדלג על רכישת מרכזיית טלפונים פיזית ולקבל את אותם שירותים ממרכזיית טלפונים וירטואלית שנמצאת על גבי תשתית של חברת התקשורת. במקום שהעסק יצטרך להקים תשתית כזאת בעלות גבוהה, הוא יכול להשתמש בה כשירות בעלות חודשית.
רוב המשווקים של שירותי ענן כיום דורשים רכישה של ציוד תואם כדי ליהנות מהשירותים שלהם. בשונה מהם, שירותי הענן של חברת צודקביץ` (Z-Cloud) אינם דורשים רכישה של שום ציוד מראש. בנוסף, ב-Z-Cloud אין התחייבות לזמן: בהתראה קצרה מאוד (של חודש) יוכל כל לקוח להתנתק.
אז איך אדע מה מרכזיית טלפונים שהכי מתאימה לעסק שלי?
לקוחות רבים מבקשים את מרכזיית טלפונים שראו אצל קולגה או ששמעו עליה, מבלי לדעת מה רמת המוצר או השירות. חשוב לבחור מערכת שמתאימה טכנית לצרכי הלקוח, בעלות אופטימלית ובהתחשב בתקציב. אין טעם להשקיע במערכת יקרה וחזקה כאשר הדרישות הן צנועות, ובאותה מידה חבל לשלם על מערכת חלשה מדי ולבזבז זמן על הטמעתה אם צפוי שתצטרך שדרוג בעתיד הקרוב.
לקוחות לרוב אינם מצליחים להבין מהם הצרכים של העסק. חשוב שמי שיעזור להם להבין את הצרכים יהיה אמין, מקצועי ובעל מוניטין טוב.
מה היתרון של אינטגרטור לעומת חברה עם התמחות ספציפית?
ללקוח שעדיין לא בטוח איזה פתרון העסק שלו צריך, הערך של אינטגרטור הוא הראייה הרחבה שלו. חברה כזו מתמחה במגוון רחב של תחומי תקשורת שמאפשרת לתפור פתרון שלם, תוך הבנת ההשלכות בראייה מערכתית. אין צורך במספר חברות שיעבדו ביחד עם כל הסחבת הנלווית – חברה אחת מתחילה ומסיימת את הפרויקט.
שירותי טלפוניה הם פרט קטן בתמונה הכוללת של שירותי תקשורת שחברות ועסקים זקוקים להם. אינטגרטור ראוי יידע לייצר עבורך פתרון אופטימלי שכולל את כל מה שהעסק שלך צריך: רשתות מחשוב, רשתות מתח נמוך, מצלמות אבטחה, בקרת דלתות, מערכות כריזה ועוד שלל יישומים.
מה היתרונות ומה החסרונות של המערכות מרכזיית טלפונים הקיימות בשוק?
איך בוחרים מערכת טלפוניה לעסק
מערכת | יבואן | למה כן | למה לא |
פנסוניק (Panasonic) | יורוקום, דרך משווקים (כמו צודקביץ`) | המערכת הנפוצה בשוק, וזה גם יתרונה: מערכות אמינות מאוד, יבואן חזק (שיספק תמיכה ואחריות בבוא העת), שירות מצוין, אשראי נדיב | פחות מתאים לארגונים גדולים מאוד |
אוויה (Avaya) | אבנט (רד-בינת) | טכנולוגיה מתקדמת ביותר (IP), איכות גבוהה מאוד, אמינות, מנהלי IT בארגונים מזהים אותה עם איכות | פחות מוכרת, פחות מפיצים מוכרים אותה כיוון שהיא מצריכה התמחות ולימוד עצמי של האינטגרטור |
סיסקו (Cisco) | רד-בינת, טק דאטה | איכות גבוהה מאוד | יקר מאוד לעומת המתחרים |
איוניקס | תדיראן טלקום | טכנולוגיה מתקדמת | יצרן המתקשה להתחרות מול חברות רב-לאומיות גדולות |
LG | בזק בינלאומי | דומה לפנסוניק | פחות מוכר, נמכר רק על-ידי בזק בינלאומי |
IP Centrex (שירותי ענן) | בזק, סלקום, פרטנר, בינת, בזק בינלאומי ועוד | טכנולוגיה מתקדמת, גמישות, אינה מצריכה השקעה ראשונית גדולה | נדרשת רכישה של מכשירי טלפון יעודיים (אלפי שקלים) |
Z-Cloud (שירותי ענן של צודקביץ) | צודקביץ` | שירותי ענן כמו של חברת ענק, ללא רכישה של ציוד וללא התחייבות לזמן |